keskiviikko 31. heinäkuuta 2013

Yves Rocher Hydra Végétal

Olen tehnyt viimeisen n. vuoden aikana jälleen tuttavuutta Yves Rocherin kanssa, ensi kertaa sitten teinivuosieni jälkeen. En ollut oikein edes muistanut koko sarjaa, ennenkuin blogeja lukiessani bongasin taas tämän merkin. Ehkä YR on tehnyt jonkun "kasvojenkohotuksen" tai uudistuksenkin, minkä myötä tämä merkki on tullut taas vähän suositummaksi. Tai ehkä se olin vain minä, joka olin rehellisesti vaan unohtanut koko lafkan. :D

Pahoitteluni, ensimmäiseksi piti laittaa kuva paketin kannesta, mutta en saa kuvaa käännettyä oikein tänne Bloggeriin. Ja näin on näköjään aika monen muunkin kuvan laita. :(

Tilasin tuossa taannoin tällaisen kokeilupakkauksen Hydra Végétal -linjan (ääh, rankkoja aina kirjoittaa nuo aksentit... :D ) tuotteita, joita olivat kasvojen puhdistusmaito, kasvovesi ja kosteusvoide. Tuotteet ovat tarkoitettu normaalista sekaiholle. Puhdistusmaito ja kasvovesi olivat 50 ml kokoisia, geelivoide 15 ml. Pakkaus on tarkoitettu 7 päivän kokeilusetiksi, mutta kyllä tuotteet minulla ainakin riittivät vähän pidemmäksi aikaa (käytin välillä muitakin tuotteita). Lisäksi sain jostakin toisesta YR:n tilauksesta samanlaisen 15 ml geelivoiteen kylkiäisenä.


Rakastan muuten kaikkia tällaisia kokeilusettejä ja matkakokoja, mielestäni on ihanaa päästä näin varovasti tutustumaan uusiin tuotteisiin ja sarjoihin! Ostan matkoiltakin aina vieraammilta merkeiltä matkapakkauksia ihan vaan kokeiltavaksi kotona.

Koska en nyt saa kaikkia haluamiani kuvia tähän postaukseen, enkä jaksa kirjoittaa ylös sarjan pääperiaatteita, pääset tutustumaan sarjaan täältä.


Tämä setti oli minua jo jonkun aikaa houkutellut, sillä tätä markkinoidaan jotenkin niin raikkaana, nuorekkaana, virkistävänä, kosteuttavana ja kesäisenä ihonhoitoperheenä. Minusta ainakin. Ja mitä muuta sekaihoinen kesäksi tarvitseekaan, kuin jotakin kevyttä ja raikasta!


Alku jo vähän meinasi tökkiä, kun haistoin tuotteita ensimmäistä kertaa. Tuoksu oli aika njääh... Ei yhtään niin raikas kuin luulin. Ei kasvohoitotuotteiden tarvitsekaan kummemmin tuoksua, kunhan nyt ei mikään jäätävä dunkkis ole.

Puhdistusmaito oli mielestäni sitä kuuluisaa "ihan ok" -tasoa. Tympeä tuoksu, kiva ja pehmeä, mutta sopivan jämäkkä koostumus. Tämä puhdisti kasvot kevyesti, eli oikein passeli aamuputsari tai meikittömän lärvin putsari. Mielestäni tämä ei meikkiä pessyt pois, ei ainakaan ensimmäisellä kerralla. Yleensä käytän vain meikkipuuteria, mutta ei tällä kaikki lähtenyt. Ja mielummin otankin seuraavan rundin aina jollain toisella putsarilla, kuin tällä kaksi kertaa. Lätkin tätä ihan vaan sormin kasvoille, ja huuhtelin kasvot sen jälkeen vedellä.


Tässä inci. Heti veden jälkeen seuraavana on mineraaliöjy, hienoa. Se ei jotenkaan vakuuta minua? (Onko muuten joku huomannut ihossaan epäpuhtauksia käytettyään mineraaliöljyllistä putsaria? Vaikka se siis yleensä huuhdotaan kasvoilta heti pois.)  Vasta sen jälkeen tulevat kosteuttava glyseriini ja pehmentävä Ethylhexyl Cocoate. Ymmärränkö nyt oikein, että ensimmäinen pesevä aine näyttäisi tulevan vasta kuudentena veden jälkeen, Ceteth-20?! No ei mikään ihme, ettei tällä pakkelit lähde! Tässä on selvästi panostettu hellävaraisuuteen ja kosteuttamiseen, mikä nyt periaatteessa on hyväkin asia. Iho kyllä jää mukavan pehmeäksi tämän käytön jälkeen eikä natise.


Kasvovesi seuraavana vuorossa. Tässä tuoksu onkin sitten ihan mukavan raikas, tosin hieman alkoholinen. Tämä olikin kolmikon mukavin tapaus. Alkoholia tässä kasvovedessä on juu (aika paljonkin), mutta kyllä mä niitä käytän aina välillä (alkoholillisia kasvovesiä siis :D ), enemmän kesäisin, se virkistää. Mun mielestä tämä hiukan supisti ihohuokosiakin ja kosteutti. Oikein kiva peruskasvovesi, mutta talveksi hieman liian tymäkkä. Mulla on itse asiassa tätä kasvovettä kokonainenkin korkkaamaton pullo ja ottanen tuon syksymmällä tai ensi keväänä käyttöön.


Inciä löytyy tästä. Alkomahoolin lisäksi tuotteessa on myös niitä kosteuttaviakin ainesosia.


Sitten viimeisenä joukon huonoin, valitettavasti. Mä en vaan syttynyt tälle geelivoiteelle. Tuoksu oli tunkkainen. Koostumus oli geeliä hiukan paksumpaa, mun mielestä olisi voinut olla ihan pelkästään geelimäistäkin. Ei tästä tullut sitä kesän raikkauden tuntua, ei ollenkaan. Päinvastoin, tää jäi siksi epämiellyttäväksi, ohueksi kalvoksi kasvoille. Ei mun mielestä iho hengittänyt yhtään. :/ Kyllä se kalvomaisuus sitten jonkun ajan kuluttua (tuntien?) päästä haihtui, mutta en vaan tykkää sellaisista koostumuksista. Joko geeliä tai kunnon voidetta, mutta kyllä nyt imeytyä pitää.


Ja täältä incistähän se vastaus löytyy.... Se kalvo oli siis hyvin dimethiconemainen. Kyllä tämä vähän pehmitti ihoa ja kosteuttikin, mutta kyllä mä hieman pitkin hampain näitä käytin kaksi tuubia, lätkin oikein reilusti kaulaan ja decoltéellekin. En ostais uudestaan. Mutta onneksi ei tarviikaan. :)


Mulla vain on tästä sarjasta kasvoveden lisäksi myös korkkaamaton tehokosteuttava seerumi, jota olen säästellyt ensi talveksi (nyt ei ole tarvetta). Vähän alkoi jännittää se tuote tämän voiteen käyttökokemuksen pohjalta. Onko joku kokeillut sitä tai onko halukas lukemaan siitä arvostelua tuonnempana?

6 kommenttia:

  1. Itse olen ainakin huomannut, että jos käytän mineraaliöljyä sisältäviä voiteita tai puhdistusemulsioita kasvoilla aiheuttavat ne finnejä. Tästäkin vissiin aika monenlaista tietoa liikkuu puolesta ja vastaan, mutta se on kuitenkin aina yksilöllistä miten tuotteiden ainesosat vaikuttavat iholla ja itse ainakin luotan eniten omiin havaintoihini :)

    Itse olen myös kokeillut tästä sarjasta kasvovettä ja samantyyppistä kommenttia täältäkin päin eli ihan kiva peruskasvovesi. Itse tilasin tämän puoleen hintaan (n. 5e), täyttä hintaa en kyllä maksaisi. Harmi, että muut tuotteet eivät miellyttäneet itse olen joskus katsellut voidetta ja seerumia sillä silmällä, mutta taitaa kyllä jäädä tämän perusteella ostamatta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinhän se taitaa olla, että monilla mineraaliöljy tukkii ihoa. Itelläni en ole itse asiassa huomannu tätä tukkeutumista, tai ainakaan en ole sitten osannut yhdistää sitä tiettyihin tuotteisiin. Pistän kaikki finnit kuitenkin roskaruoan piikkiin, haha... :D
      Jännä kuitenkin, että ihan puhdistusemulsiokin aiheuttaa tukkeumia, kun se kuitenkin huuhdellaan saman tien pois, ellei ole ihan kevyttä kamaa.

      Hyvä jos säästät rahasi tämän perusteella. :) Noi tuotteet on netissä jotenkin niiiin houkuttelevia! :D

      Poista
  2. Et ole ainoa, joka oli jo unohtanut Yves Rocherin teinivuosien jälkeen! Itse olen hieman ihmetellyt Yves Rocher -hehkutusta blogeissa.

    YR on tosiaan freesannut ilmettään. Muistaakohan muutkin YR:n aikoinaan kanta-asiakkailleen lähettämät kuukausittaiset postit, joissa tarjottiin aina kaikki tuotteet -50%? Ei ihme, jos brändistä on jäänyt vähän nk. kyseenalainen mielikuva. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kyllä tykkään joistakin Yves Rocherin tuotteista, esim. suihkugeelit ja kasvonaamiot, ja oon aika montakin tilausta tehnyt vuoden aikana. Lisäksi siellä on tosi kivan värisiä meikkejä, jos tykkää värileikeistä. Ja uutuuksia tulee tiuhaan. Mutta, sitten kasvovoiteet... En oo suoraan sanottuna ikinä tykännyt niistä. Pienenä mulle tuli niistä nokkosihottumaa (noh, olinkin aika nuori :D ), nyt nämä muutamat mitä oon kokeillut, oon jotenkin ihan täyttä peeaskaa. :( Eivät hengitä eikä imeydy ollenkaan ja haisee tunkkaiselta.

      Uskotko, YR lähettää edelleen postitse niitä samanlaisia leikkaa-liimaa-askartele -posteja!! :D Ja ihan noita samoja "tarjouksia" täynnä... Jos siellä on joskus joku normihinnalla, niin ei kannata ostaa. ;) Kaikkein hauskimpia on kuitenkin nämä "Suosikkisi 2 yhden hinnalla!" -tarjoukset; ostin viime syksynä/talvena yhden 100 ml tuoksun ja seuraavassa kuussa oisin saanut nämä tarjouksessa 2 yhen hinnalla. MIKSI ostaisin kaksi uutta, SAMANLAISTA 100 ml tuoksua seuraavassa kuussa?!? :D

      Poista
    2. Eikä! :D Lähettääkö ne niitä edelleen?! Olin varma, että niistä posteista olisi jo luovuttu. :D

      Itsellekin on jäänyt vankka käsitys siitä, että normaalihinnoilla ei kannata ostaa mitään, koska käytännössä nehän eivät edes ole 'normaalihintoja'.

      Kiva kuitenkin kuulla, että merkillä on tarjota laadukkaita tuotteita. Katsotaan, jos vaikka jossain vaiheessa pääsen kirjoittelemaan YR:n uudesta noususta kosmetiikkahyllylläni. ;)

      Poista
    3. Juu, kyllä niitä on alkanut tulla mulle taas sen jälkeen kun oon sieltä tilannu. :D Mun mielestä joku sanoi hyvin Facebookissa, että kun YR on olevinaan niin ympäristöystävällinen firma, niin miksi lähettelevät edelleen niitä TODELLA paksuja ja turhia kirjeitä ihmisille, sekä pitävät edelleen kaiken maailman krääsää siinä oheistuotteina.
      Mun mielestä tuossa on pointti...

      Poista

Kaikkea saa kommentoida. Kiitos! :)