lauantai 8. maaliskuuta 2014

Blogihaaste

Nyt tulee vähän off-topic -juttua! Päätin haastaa itse itseni yhdessä blogihaasteessa. Tämä haaste on sisustus-lifestyle blogista StarHome, jonka pitäjä Jonna on entinen työkaverini. Jonna ei haastanut minua, mutta halusin itse toteuttaa tämän!
Kuvituksena kuviani reissuista vuosilta 2008-2012.

Kööpenhamina

1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään.
2. Pitää vastata haastajan 11 kysymykseen.
3. Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille.
4. Heidän tulee valita 11 bloggaajaa, jolla on alle 200 lukijaa.
5. Sinun tulee kertoa kenet olet haastanut.
6. Kerro kuka sinut haastoi, ei takaisin haastamista.


Berliini

11 asiaa itsestäni:

1. Olen kotoisin Espoosta.

2. Olen ammatiltani hotellivirkailija. Rakastan työtäni edelleen, mutta vuosien jälkeen tuli vaihtelun tarve ja hain opiskelemaan kosmetologiksi. Kosmetologiopinnot olivat oikeastaan ainoa ala, joka kiinnosti tarpeeksi ja jonka ohella pystyy myös tekemään vaivatta hotellitöitä.

3. Minulla ei ole lapsia, enkä haluakaan niitä. Lemmikkejäkään ei ole, mutta koirakuume on kova! :)

Rooma

4. Suurin haaveeni on ryhtyä nomadiksi; kiertää maailmaa päämäärättömästi ja kiireettömästi.

5. Olin nuorena ujo ja koulukiusattu.

 6. Olen musikaalinen ja niin on puoli sukuanikin. Olen aikoinani käynyt piano- ja kitaratunneilla ja nyt aikuisiällä olen ottanut jo pitkään laulutunteja.

7. Tein n. 6 vuotta pelkkää yötyötä. Yötyö piti lopettaa koulun vuoksi. En ikinä, ikinä, luopuisi vuorotyöstä!

Melbourne

8. Puhun enemmän tai vähemmän kuutta kieltä ja rakastan kuunnella eri kieliä. Okei, en ehkä kaikkia kuutta kieltä puhu kauhean hyvin.... :D Mutta niitä olen opiskellut ja kaikkia käyttänytkin. Englanti on (luonnollisesti?) äidinkieleni suomen jälkeen vahvin kieleni. Olen jopa hakenut aikoinaan kaksi kertaa yliopistoon opiskelemaan englantilaista filologiaa, mutta huonosti kävi.

9. Vihaan leipomista yli kaiken enkä liiemmin välitä ruoanlaitostakaan.

10. En meikkaa paljoa, ja jos meikkaan arkena, siihen kuuluu vain ripsiväri ja meikkipuuteri. Suurin kynnykseni on ripset; TODELLA jäykät, suoraan alaspäin sojottavat ripset, joiden taivuttamiseen menee useita minuutteja. Meikkaaminen alkaa aina ripsien taivuttamisesta ja inhoan tätä toimenpidettä.

11. Olen ihan tyytyväinen ihooni; siinä ei ole koskaan ollut varsinaisia ongelmia. Näppylöitä toki välillä ja finnejäkin rasvaisen ruoan seurauksena, mutta ei mitään ongelmaksi asti. No okei, supertummat silmänaluset ja usein ilmestyvä huuliherpes.... Muuta muuten kaikki ok. :D


Bryssel


Jonnan keksimät kysymykset:

1. Mikä on lempi tv sarjasi tällä hetkellä?

En ole ainakaan viiteen vuoteen seurannut yhtäkään sarjaa telkkarista.... Rillit huurussa ja South Parkia katon aina välillä, jos sattuu sopivasti telkkarista tulemaan.

2. Oletko iltavirkku vai aamutorkku?

Molempia. :D Olen täysin yöihminen, ja tekisin kosmetologihoitojakin öisin, jos olisi kysyntää! :D Olen reilun vuoden yrittänyt elää päiväelämää koulun ja töiden takia, mutta äärimmäisen harvoin pääsen nukkumaan ennen klo 03-04 yöllä....

3. Mitkä ovat kolme tärkeintä asiaa elämässäsi?

Sanoisin kolme ämmää: mies, matkustelu ja musiikki. Olen matkustellut aika paljon, mutta aivan loputtomasti paikkoja on vielä näkemättä!!!

Nizza

4. Mistä vuodenajasta pidät eniten ja miksi?
Kesästä tietenkin! :D Koska lämpö ja aurinko! Ei tarvitse jäätyä, pukea paljoa vaatteita, ihmiset ovat paljon paremmalla tuulella, ihanat kesätapahtumat... Noh, kaikki syyt nyt yleensä!

5. Jos saisit valita, missä olisit juuri nyt?
Karibialla löhöilemässä, mieluiten ehkä Jamaikalla tai Kuubassa.

6. Mistä unelmoit? Vai oletko jo saavuttanut unelmasi?

Unelmoin nomadiksi ryhtymisestä ja ikuisesta matkustelusta ja ulkomailla asumisesta. En ole saavuttanut unelmaani, en ole koskaan asunut ulkomailla. Realistisesti ajatellen elän tavallaan jonkunlaista unelmaa; elämäni on tasapainossa, minulla on maailman ihanin mies, pidän työstäni ja opiskelustani, tiedän suurinpiirten mitä haluan elämässäni. Minulla ei ole elämässäni mitään EPÄMUKAVAA. :)

New York

7. Särkänniemi vai Linnanmäki, miksi?
Linnanmäki, koska siellä olen käynyt koko ikäni. Särkänniemessä satoi "aina", kun me käytiin siellä, kun olin pieni. Se ärsytti aivan hirveästi muutenkin, lisäksi aina puolet laitteista oli sateen takia pois käytöstä! Kauheita traumoja! :'D

8. Mikä on lempi harrastuksesi?
Laulaminen ja musiikin kuuntelu, kirjojen lukeminen ja kosmetiikalla läträily. :D Ja, ainiin, matkustelu! :D

9. Mitä tavaraa, tai tuotetta et vaihtaisi toiseen ?
Hmm.... Rakastan sohvaani! :D

Monaco

10. Millaista musiikkia kuuntelet?
Lähes kaikenlainen musiikki menee. Ei ole kuin muutama musagenre, joita en voi sietää. Itse kuuntelen eniten näitä: pop, soul, motown, r'n'b, hiphop, rap, reggae & dancehall, ysäriklassikot (jep).

11. Millä tavalla rentoudut?
Mieheni kanssa: kotona sohvalla maaten ja ravintoloissa ja eri keikoilla käyden. Luen blogeja, lehtiä ja kirjoja, kuuntelen musiikkia, hoidan kaverini koiria.... Kaikkea mihin ei liity mitään kiirettä tai aikatauluja. :)

Woodbury Common Premium Outlets, Central Valley, NY


Minun kysymykset: (Valitsen n. puolet henkilökohtaisia kysymyksiä ja puolet kosmetiikkakysymyksiä, kun haastan kuitenkin pelkkiä kosmetiikkabloggareita. :) )

1. Jos saisit valita vain yhden tuotteen käyttöösi kaikista seuraavista kategorioista, mitä valitsisit: kasvot, vartalo, meikit?
2. Oletko joskus käynyt karvanpoistossa kosmetologilla? Kokemuksesi?
3. Mielipiteesi / suhtautumisesi auringonottoon / solariumiin / itseruskettaviin tuotteisiin?
4. Vartalon kuorinta-aine vai kuorintahanskat?
5. Suosikkikasvonaamiosi?

Berliini

6. Asia tai tuote tai meikki, joka kohottaa itsetuntoasi?
7.  Unelmalomasi? Joko sellainen paikka, jossa olet joskus käynyt tai loma jonka olet viettänyt, tai sellainen paikka, jonne haluaisit mennä?
8. Suosikkieläimesi?
9. Oletko unelmatyössäsi?
10. Tärkein tai käänteentekevin tapahtuma elämässäsi?
11. Mikä on suosikkiajanvietteesi vapaa-ajalla?

New York

Haastan seuraavat blogit:

Siamese Lipstick
Sentenced to Live
Zuzzurullona
Analyst
Löysin rantein.
Juille's
DIXI
Because We Adore It

Sydney

Muita tarpeeksi pieniä blogeja ja vielä minua seuraavia bloggareita en nyt äkkiseltään keksinyt, mutta kuka vaan saa ottaa haasteen vastaan! :)



4 kommenttia:

  1. Haaste kopattu, kiitos vain :)
    Kivoja kuvia, oot tosiaan kierrelly jo maailmaa! Ja täällä toinen, joka on keittiössä täyskatastrofi - ei vaan kiinnosta, ja yleensä keittiö on mun jäljiltä just sen näkönenkin.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kun otit haasteen vastaan! :) Postausta odotellessa. :) Joo en oo mikään keittiöhifistelijä... Onneks on mies, joka on kiinnostunu näistä jutuista! :D Siitä on jo monta vuotta kun olen kunnolla viimeksi kokkaillut, ja silloin mulla ei vielä ollut tiskikonetta, niin oli aika mielenkiintoista! :D

      Poista
  2. Kiitoksia haasteesta ja kiitos kun mainitsit mailissa tästä :D.
    Ei oo sun blogipäivitykset tossa mun bloggerin feedissä näkynyt ja muutenkaan en oo pariin viikkoon ehtinyt blogeja juuri lukemaankaan, niin päässyt tämä ohi :).
    Oonkin joskus tämän tyyppisen tehnyt, mutta pistän nämä tuonne luonnoksiin odottelemaan muiden haasteiden seuraan, josko ehdin tehdä jossain vaiheessa :D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miksköhän ei postaukset näy siinä feedissä? Höh. Emmäkään oo moneen viikkoihin oikeen taas ehtinyt tai edes jaksanut lukea paljoa blogeja. :( Kiva jos jaksat tehdä haasteen, pakko ei tietenkään ole. :)

      Poista

Kaikkea saa kommentoida. Kiitos! :)